منوی دسته بندی

هزینه زندگی در آنتالیا با قیمتهای سال 2023

عوامل تاثیرگذار در هزینه های زندگی

هزینه ی مسکن: بیشترین بخش از هزینه ی زندگی برای بسیاری از افراد، هزینه ی مسکن است. این هزینه شامل اجاره یا خرید خانه، مالیات بر مسکن و هزینه های انرژی و سایر خدمات مرتبط با مسکن می شود.

هزینه ی خوراکی: هزینه ی غذا، نوشیدنی و سایر مصارف خوراکی، برای بسیاری از افراد یکی دیگر از بخش‌های اصلی هزینه ی زندگی است.

هزینه ی حمل و نقل: هزینه ی خودرو، حمل و نقل عمومی و هزینه ی سفرهای کاری و تفریحی از دیگر عواملی هستند که به هزینه ی زندگی یک فرد اضافه می شوند.

و نقل عمومی آنتالیا
حمل و نقل عمومی آنتالیا

هزینه ی بهداشتی: هزینه های مرتبط با بهداشت، شامل هزینه های درمانی، بیمه سلامت و هزینه های مرتبط با پوشش سلامت، نیز به هزینه ی زندگی یک فرد اضافه می شوند.

هزینه ی تفریحی: هزینه های مرتبط با تفریح، شامل سینما، تئاتر، موزه و سایر فعالیت های تفریحی، نیز به هزینه ی زندگی یک فرد اضافه می شوند.

علاوه بر این، هزینه ی زندگی هر فرد، بسته به منطقه جغرافیایی، سطح درآمد، تفضیلات شخصی و سایر عوامل فردی، ممکن است متفاوت باشد.

در ترکیه
زندگی در ترکیه

آیا ترکیه کشوری گران برای زندگی است؟

هزینه‌های زندگی در ترکیه بستگی به چندین عامل دارد، از جمله شهر و منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید، سبک زندگی شما، میزان درآمد شما و انتخاب‌های شما در خرید کالا و مصرف خدمات.

با این حال، به طور کلی، ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی دارای قیمت‌های نسبتاً پایین‌تری است. برای مثال، قیمت خدمات رستوران‌ها، اجاره مسکن، وسایل نقلیه و برخی کالاها در ترکیه کمتر از کشورهای اروپایی است. همچنین، ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل آنکه دارای تولید داخلی قوی است، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات خود را کنترل می‌کند.

زندگی در ترکیه
هزینه زندگی در ترکیه

به طور کلی، با توجه به نرخ تبدیل پول، ترکیه یکی از کشورهایی است که زندگی در آن برای افرادی با درآمد متوسط ​​نسبتاً مقرون به صرفه است. با این حال، هزینه‌های زندگی در برخی از شهرهای پرجمعیت مانند استانبول و آنتالیا ممکن است بیشتر باشد.

آیا مهاجرت باعث افزایش هزینه های زندگی می شود؟

مهاجرت به یک شهر، کشور یا منطقه جدید ممکن است باعث افزایش هزینه‌های زندگی شود، اما این موضوع به چندین عامل بستگی دارد، مانند:

1- منطقه مقصد: هزینه‌های زندگی در شهرها و مناطق پرجمعیت معمولاً بیشتر از مناطق کم جمعیت است.

2- سبک زندگی: اگر سبک زندگی شما پرهزینه باشد، مثلاً مصرف غذای گران قیمت و اجاره مسکن در مناطق لوکس، هزینه‌های زندگی شما افزایش خواهد یافت.

مهاجرت

3- درآمد: درآمد شما در منطقه جدید، در میزان هزینه‌های زندگی شما تأثیر دارد. درآمد کافی و مطلوب، به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های زندگی را بهتر کنترل کنید و راحت‌تر به شرایط جدید تطبیق پیدا کنید.

4- تفاوت در ارزش پول: اگر پول کشور جدیدتان، در مقابل پول کشور قبلی شما ارزش کمتری داشته باشد، ممکن است برای شما سخت باشد تا با همان درآمد، هزینه‌های زندگی را تحمل کنید.

بنابراین، ممکن است مهاجرت باعث افزایش هزینه‌های زندگی شود، اما این موضوع به شرایط شما و منطقه جدیدی که به آن مهاجرت می‌کنید بستگی دارد. همچنین با برنامه‌ریزی دقیق و انجام تحقیقات کافی، می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را در شرایط جدید کاهش دهید و به شرایط جدیدتان سازگار شوید.

خانه در آنتالیا
خرید خانه در آنتالیا

هزینه ی زندگی در آنتالیا:

هزینه ی مسکن در آنتالیا:

اگر بخواهیم هزینه زندگی در آنتالیا را بررسی کنیم اولین موردی که به ذهن میرسه هزینه ی اجاره یا خرید ملک در آنتالیا می باشد. گزینه ی اولی که بررسی میکنیم قیمت اجاره خانه در آنتالیاست، برای بررسی این موضوع باید دید خانه ای با وسیله میخواهید یا بدون وسیله. اختلاف قیمت خانه با وسیله و بدون وسیله در بعضی مواقع چشمگیر می باشد.

به طور مثال به طور میانگین  قیمت اجاره خانه در آنتالیا با وسیله به این صورت می باشد:

  • یک خواب در منطقه ای شیک بین 12 تا 15 هزار لیر
  • یک خواب در منطقه ای معمولی 8 هزار تا 10 هزار لیر
  • دو خواب و بیشتر در منطقه ای شیک 20 هزار لیر به بالا
  • دو خواب در منطقه ای معمولی  10 تا 13 هزار لیر
خانه در آنتالیا
اجاره خانه در آنتالیا

و قیمت اجاره خانه در آنتالیا بدون وسیله به این صورت است:

  • یک خواب در منطقه ای شیک بالای 8 هزار لیر
  • یک خواب در منطقه ای معمولی بین 6 هزار تا 10 هزار لیر
  • دو خواب و بالاتر در منطقه ای شیک 15 هزار لیر به بالا
  • دو خواب و بالاتر در منطقه ای معمولی بالای 8 هزار لیر
ملک در آنتالیا 1
اجاره و خرید ملک در آنتالیا

این قیمتها به طور میانگین هستند و ممکنه خونه ای که شما پسند کنین خیلی کمتر یا خیلی بیشتر از این قیمت ها باشه.

در نظر داشته باشید هنگام اجاره ی منزل شما باید حداقل یک اجاره، یک دپوزیت و یک کمیسیون را پرداخت کنید. کمیسیون و دپوزیت به اندازه ی مبلغ اجاره می باشد.

حال اگر قصد خرید خانه در آنتالیا را داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا با همه ی مناطق آنتالیا آشنا شوید و بعد منطقه ی مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب منطقه ی ایده آل برای شما میتواند به گزینه های زیادی بستگی داشته باشد، به طور مثال آیا کار آنلاین دارید یا بعد از خرید خانه در انتالیا میخواهید دنبال کار بگردید.

اگر کار شما آنلاین باشد میتوانید با مبالغ کمتری در حاشیه ی مرکز شهر خانه بخرید، در مناطقی مثل دوشیمالتی که هزینه ی زندگی در آنجا کمتر از آنتالیا هم می باشد.

به آنتالیا
مهاجرت به آنتالیا

اما اگر بخواهید در مرکز شهر آنتالیا دنبال کار باشید پس مجبورا باید در یکی از مناطق مراتپاشا، کنیالتی و کپز دنبال خونه برای خرید یا اجاره باشید.

هزینه ی خوراکی در آنتالیا:

در ترکیه برای خرید مواد غذایی گزینه های زیادی دارید. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • خرید از بازارهای محلی
  • خرید از فروشگاههای مواد غذایی
  • خرید از مارکت های کوچک

البته ما نوع خرید را حضوری در نظر میگیریم.

محلی ترکیه
بازار محلی ترکیه
  • خرید از بازارهای محلی:

ارزان ترین راه خرید از بازارهای محلی است، هر محله در روزی از هفته بازار دارد که خشکبار، تره بار، سیفی جات، سبزیجات و حتی لباس در آن به فروش می رسد. غالبا قیمت ها در بازارهای محلی بسیار کمتر از مارکت ها می باشد.

  • خرید از فروشگاهها:

گزینه ی بعدی خرید خوراکی در آنتالیا خرید از فروشگاههای مواد غذایی بزرگ می باشد که معروف ترین آنها عبارت اند از:

میگروس، کارفور، شوک، بیم، آ 101، تاحتاکاله و ماکرو سنتر

اگر قصد دارین خریدی ارزان داشته باشید خرید از مارکت های بیم، شوک، تاحتاکاله و آ 101 را به شما پیشنهاد میکنم. اما مشکل خرید از این مارکت ها چیست؟ نسبت به میگروس و کارفور تنوع محصولات بسیار پایین تری دارند.

کمتر بودن قیمت در این مارکت ها به معنی بی کیفیت بودن محصولات نیست و شما همین محصولات را در فروشگاه های میگروس هم میبیند فقط در میگروس شما تنوع بیشتری دارید. از ارزان ترین قیمت تا گرونترین ها، اما در فروشگاه بیم شما فقط ارزان ترین قیمتها را میبینید.

ماکروسنتر

فروشگاه ماکرو سنتر که زیر مجموعه ی برند میگروس می باشد به طور تخصصی فقط کالاهای لوکس میفروشه و شما قیمت پایین در این فروشگاه پیدا نمیکنید اما کالاهای وارادتی زیادی رو در این مارکت میتونین پیدا کنید.

به طور کلی ممکنه ذهنیت ما ایرونیا از مارکت فقط اقلام کوچیک باشه اما در ترکیه به این شکل نیست، مثلا شما اگر به شعب بزرگ تاحتا کاله در آنتالیا سر بزنید متوجه میشید از انواع ابزار یراق تا لوازم خانگی در آن موجود است.

میگروس
فروشگاه میگروس ترکیه

چجوری میتونین از تخفیفات فروشگاههای مواد غذایی استفاده کنید؟

هر فروشگاهی کارت مخصوص به خودش رو داره که با شماره تلفن میتونین ثبت نام کنید. مثلا اسم کارت تخفیف، میگروس مانی کارت است. اگر هنگام خرید در این فروشگاه دقت کنید بعضی قیمتها دو تا نوشته شده است، که این به معنی این است که با مانی کارت پرداخت میکنید یا بدون مانی کارت. وقتی به صندوق مراجعه میکنید میتونین به جای استفاده ار مانی کارت شماره تماستون رو برای صندوق دار بخونید.

تخفیفات بعدی که در فروشگاههای مثل شوک و کارفور موجوده به صورت هفتگی اعلام میشه، که هم میتونید از پیج اینستاگرام مارکتها چک کنید هم میتونید بروشوری که چاپ میکنند و در فروشگاه ها موجوده را مطالعه کنید.

کاله ایچی آنتالیا
بازار کاله ایچی آنتالیا
  • خرید از مارکت های کوچک:

در هر محله ای چندین مارکت کوچک وجود دارد که تنوع محصولات آن خیلی کمه و در اکثر مواقع بیشتر سیگار و نوشیدنی های الکلی میفروشند. از نظر قیمتی هم میشه گفت گرون تر از مارکتهای بزرگ می باشد. شاید یکی از نکته های خوبی که در مورد این مارکتها وجود دارد ساعت کاری طولانی آنهاست که تا دیروقت باز هستند در حالی که فروشگاههای زنجیره ای تا ساعت 10 شب باز هستند.

یه نگاهی به میانگی قیمت بعضی مواد خوراکی بندازیم تا بیشتر با هزینه زندگی در آنتالیا آشنا شوید:

سیب زمینی8 لیربادنجان30 لیرگردو با پوست70 لیر
پیاز20 لیرموز20 لیرتوت فرنگی50 لیر
گوجه27 لیرکیوی20 لیرقارچ50 لیر
جعفری(بسته ای)7 لیرپرتقال18 لیرخیار40 لیر
کاهو هر عدد10 لیرلیمو20 لیرگلابی28 لیر
هویج20 لیرسیب20 لیرانار35 لیر
گوشت چرخ کرده220 لیرسینه مرغ112 لیر
گوشت گوساله247 لیرمرغ کامل60 لیر
جیگر گوسفند228 لیرماهی سالمون455 لیر
سیرابی55 لیرمیگو240 لیر
کارفور آنتالیا
فروشگاه کارفور آنتالیا
پنیر 500 گرمی50 لیرکره کیلویی230 لیر
پنیر پیتزا یک کیلو200 لیرعسل100 لیر
شیر یک لیتری22 لیرماست یک کیلو35 لیر
روغن آفتابگردان یک لیتر50 لیرزردچوبه 100 گرم20 لیرمگنوم تک25 لیر
روغن آفتابگردان پنج لیتر130 لیرنعنا 100 گرم30 لیربستنی 500 گرم40 لیر
برنج جاسمین30 لیرپودر کاری 100 گرم20 لیرنان تست 450 گرم24 لیر
رب گوجه کیلویی20 لیر40 لیرفلفل قرمز 100 گرم10 لیرنان اکمک5 لیر
تن ماهی 150 گرمی20 لیرفلفل سیاه صد گرم20 لیرعصاره مرغ 24 عدد24 لیر
ماکارونی 500 گرم10 لیرآرد سفید20 لیرسس مایونز 400 گرم55 لیر
شکر25 لیرقند25 لیرسس کچاپ 250 گرمی16 لیر

از مارکت در ترکیه
خرید از مارکت در ترکیه

چند تا مورد ریز:

  • ماکرو سنتر در آنتالیا دو شعبه داره، یکی در تراسیتی و یکی در میدان لیمان کنیالتی.
  • بزرگ ترین میگروس در آنتالیا در مرکز خرید میگروس بش وجود داره که از لوازم خانگی تا خوراکی در آن موجود است.

اگر علاقمند باشین میتونین در سایتهایی مثل میگروس قیمتهای اقلام مورد نظرتون رو چک کنید: سایت میگروس.

هزینه ی حمل و نقل در آنتالیا:

یکی از مسائل دیگری که در هزینه زندگی در آنتالیا باید بررسی شه هزینه ی حمل و نقل است، کرایه ی تاکسی در آنتالیا از ده لیر شروع میشه و کیلومتری 14 لیر محاسبه میشه، یعنی شما برای یک مسیر پنج کیلومتری باید 80 لیر پرداخت کنید.

کرایه ی اتوبوس و تراموا در آنتالیا 9.60 لیر است. که اگر دو بار پشت سر هم از اتوبوس استفاده کنید مسیر دوم قیمت کمتری از کارت اتوبوس شما کم میشه.

زندگی در آنتالیا
هزینه زندگی در آنتالیا

قیمت بنزین در حال حاضر لیتری 21 لیر است.

قیمت ماشین در ترکیه در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته،  اگر قصد خرید ماشین صفر داشته باشید حداقل 400 هزار لیر باید در نظر داشته باشید.

هزینه ی انرژی در منازل برای آنتالیا:

تصور میکنیم شما یک خانواده ی دو نفره هستید، با مصرف نرمال و بررسی میکنیم هزینه ی آب، برق و گاز برای شما در ماه چقدر خواهد بود که به هزینه زندگی در آنتالیا این مورد رو هم اضافه کنید.

برای یک خانواده ی دو نفره، در حال حاضر قبض آب ماهانه حدودا 100 لیر می باشد. اگر خونه گاز داشته باشه قاعدتا مصرف برق شما در فصل زمستان خیلی کمتر میشه، برای خانه ای که گاز داشته باشه به طور معمول قبض گاز ماهانه 1000 تا 1500 لیر و قبض برق حدودا 300 تا 500 لیر در زمستان خواهد بود. که این مبالغ در تابستان بسیار متفاوت میشه چون آنتالیا تابستان های بسیار گرمی داره و نمیتونین بدون استفاده از کولر روزارو بگذرونید.

در آنتالیا
بیمارستان در آنتالیا

هزینه ی بهداشت و خدمات درمان در آنتالیا:

شما میتونین هم از بیمارستان های خصوصی استفاده کنید هم از بیمارستان های دولتی. ویزیت دکتر داخلی در حال حاضر در بیمارستان خصوصی حدودا 450 لیر می باشد. ویزیت اورژانس در بیمارستان دولتی 350 لیر می باشد.

هزینه ی مواردی مثل سونوگرافی حدودا 700 لیر در بیمارستان های خصوصی می باشد.

ویزیت چشم پزشکی 450 لیر می باشد.

از هزینه ی دندان پزشکی میتوان به این موارد اشاره کرد:

پر کردن هر دندان 1000 لیر

جرم گیری 1000 لیر

لمینت هر دندان 5000 لیر

هزینه ی فیزیوتراپی در بیمارستان خصوصی هر جلسه 150 لیر می باشد.

پزشکی در ترکیه
دندان پزشکی در ترکیه

چند نکته ی ریز:

  • شما میتوانید در بیمارستان های دولتی با داشتن کارت کیملیک ترکیه این موارد را با قیمتهای کمتری انجام دهید.
  • در نظر داشته باشید همه ی این قیمتها با داشتن اقامت ترکیه می باشد.
  • تصور ما در بررسی هزینه زندگی در آنتالیا و بررسی هزینه ی درمان و بهداشت اینه که شما بیمه نیستین و قیمت ها رو بر این اساس مطرح میکنیم.

هزینه ی تفریح در آنتالیا:

یکی از مواردی که برای آرمش زندگی نیازه حتما تفریحه. تو آنتالیا شما میتونین تفریحات خودتون رو به چند قسمت تقسیم کنید، مثلا: سینما، کافه، شهربازی، قدم زدن در ساحل، شنا کردن، دوچرخه سواری، طبیعت گردی.

بعضی از این موارد نیاز به پرداخت هزینه دارند و بعضیاشون رایگان انجام میشه. پس نیاز نیست نگران این باشید که برای زندگی در آنتالیا و داشتن تفریح ماهانه نیازه مبلغ خاصی پرداخت کنید.

و فلک در آنتالیا
چرخ و فلک در آنتالیا

ولی در هر صورت از اونجایی که داریم هزینه زندگی در آنتالیا رو بررسی میکنیم یه نگاهی به قیمت تفریحات هم میندازیم، بلیط سینما حدودا بین 60 لیر تا 140 لیر در سینماهای مختلف  متفاوت است. شهربازی هم به این صورته که شما کارتهایی با قیمت 50 لیر میتونین تهیه کنید و به اندازه ی بازیها کارت خودتون رو شارژ کنید.

اگر اهل ورزش کردن هستید پس باید به لیست هزینه زندگی در آنتالیا هزینه ی باشگاه بدنسازی رو هم اضافه کنید، این هزینه به منطقه ی شما بستگی داره و به طور میانگین باید 450 لیر را در نظر گرفت. البته که آنتالیا چندین کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جذاب داره و میتونه یک ورزش رایگان مفرح باشه. همچنین مسیر پیاده روی در آنتالیا خیلی زیادو زیباست. پس برای ورزش کردن حتما نیاز به پرداخت هزینه های زیاد نیست.

شبانه در آنتالیا
زندگی شبانه در آنتالیا

هزینه های جانبی زندگی در آنتالیا:

جدای از هزینه های واجبی که باهم بررسی کردیم موارد دیگه ای هم میمونه که خوبه برای دونستن هزینه زندگی در آنتالیا بررسی کنیم.

هزینه زندگی در آنتالیا _ پت

مثلا اگر پت داشته باشید، هزینه ی غذا و درمان به لیست هزینه زندگی در آنتالیا اضافه میشه. خدمات درمانی برای پت در ترکیه گرون به حساب میاد و باید بودجه ی قابل توجهی واسش در نظر بگیرید. مثلا عمل عقیم کردن گربه در آنتالیا حدودا 2000 لیر هزینه داره، واکسن های سگ و گربه هر بار حدودا 200 لیر هزینه داره، غذای خوب برای گربه حدودا کیلویی 200 لیر و غذای خوب برای سگ کیلویی 150 لیر می باشد.

دامپزشکی در آنتالیا
هزینه دامپزشکی در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا _ پوشاک

خرید پوشاک هم میتونه جز هزینه زندگی در آنتالیا بررسی شه، شما برای خرید پوشاک هم میتونین از بازارهای محلی استفاده کنید، هم مغازه های ترک در کوچه خیابان ها و هم مراکز خرید. این کاملا به سبک زندگی شما بستگی دارد. معمولا قیمت ها در بازارهای محلی خیلی کمتر از برندها در مراکز خرید می باشند اما ممکن سلیقه ی شما را تامین نکند.

نگاهی بندازیم به میانگین قیمت کفش و پوشاک در مراکز خرید آنتالیا:

  • شلوار جین پسرونه 300 لیر
  • شلوار جین دخترونه 300 لیر
  • کاپشن مردونه 600 لیر
  • کاپشن زنانه 1000 لیر
  • تی شرت ساده مردونه 200 لیر
  • تی شرت ساده زنانه 200 لیر
  • کتونی دخترونه 500 لیر
  • کتونی پسرونه 500 لیر
پوشاک در آنتالیا
هزینه پوشاک در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا _ رستوران

یک عدد ساندویچ در رستوران های ترکی، از 70 لیر شروع میشه، سوپ هم حداقل از 70 لیر شروع میشه، غذا در رستوران رو حداقل 150 لیر باید در نظر بگیرید. چای در کافه 15 لیر، یک اسلایس کیک حدودا 70 لیر، قهوه ترک حدودا 30 لیر، آمریکانو، لته و کاپوچینو حدودا 40 تا 55 لیر متغیر است.

قیمتهایی که گفته شد برای حداقل هزینه زندگی در آنتالیا بود و شما ممکنه رستوران شیک و گرون قیمت تری رو انتخاب کنید یا برای نوشیدنی کافه ای را انتخاب کنید که قیمت ها در آنجا متفاوت باشد.

رستوران در آنتالیا
هزینه رستوران در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا _ شارژ ساختمان

با توجه به این که خونه ی شما آپارتمان معمولی است یا یک خونه در سیته مبلغ شارژ متفاوت است. به طور میانگین بالاتر از 500 لیر برای ساختمان هایی که استخر دارند باید شارژ در نظر گرفت. داشتن نگهبانی و سرایدار نیز به مبلغ شارژ اضافه میکند.

هزینه زندگی در آنتالیا_ مدرسه و آموزش

کودک شما میتونه بعد از دریافت اقامت در مدارس ترکیه ثبت نام کنه و مدارس دولتی هیچ هزینه ای دریافت نمیکنند. مدارس خصوصی با توجه به امکانات مدرسه متفاوت است.

هزینه ی لوازم تحریر به طور میانگین در ترکیه:

  • مداد اتود فابرکاستل 46 لیر
  • مداد معمولی فابرکاستل 12 تایی 60 لیر
  • مداد رنگی فابرکاستل 12 تایی 50 لیر
  • پاک کن فابرکاستل 20 لیر
  • دفتر 100 برگ 30 لیر
آموزش در آنتالیا
هزینه آموزش در آنتالیا

سخن پایانی:

هزینه هایی که برای زندگی در آنتالیا باهم بررسی کردیم کاملا به طور متوسط بیان شدند و حتما این هزینه ها میتونه خیلی کمتر یا خیلی بیشتر شه. هزینه زندگی در آنتالیا برای هر فرد یا هر خانواده کاملا متفاوت است.

در نهایت اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید حتما بودجه ای برای ماههای ابتدایی در نظر بگیرید. اگر قصد دارید بعد از کسب اقامت برای کار پیدا کردن زمان بگذارید باید بتونین ماههای اول رو با بودجه ای که از قبل داشتین بگذرونید تا تجربه ی بهتری از مهاجرت داشته باشید.

سوالات متدوال:

  • هزینه ی اجاره خانه در خارج از مرکز شهر در ارزان ترین حالت ممکن چقدر است؟

امروز که این مقاله رو مینویسیم شما میتونین در مناطقی مثل کپز و دور از مرکز شهر یا دوشیمالتی، با 5000 لیر خانه ای را اجاره کنید اما چیزی که مشخصه اینه که خونه نوساز نیست.

  • ارزان ترین تعرفه های اینترنت سیم کارت مربوط به کدام اپراتور است؟

تعرفه های ترک تلکام از بین اپراتورهای معروف از بقیه مناسب تر است. اما سیم کارت بیم سل هم نیز دارای تعرفه های مناسبی است.

  • هزینه ی اجاره ی ماشین در آنتالیا به چه صورت است؟

بستگی به ماشین داره و متفاوته، اما حداقل از روزی 500 لیر شروع میشه و اکثرا به این صورته که باید حداقل دو سه روز اجاره کنید.

  • هزینه ی بلیط های داخلی به طور تقریبی چقدر است؟

با توجه به فصل خیلی متفاوت میشه. اما در حال حاضر یعنی اواخر اسفند سال 1401، هزینه ی بلیط هواپیما به استانبول حدودا 500 لیر، هزینه ی بلیط اتوبوس به استانبول 250 لیر می باشد.  این مبالغ در تابستان متفاوت است.

  • به طور کلی آنتالیا شهری گرون برای زندگی به حساب می آید؟

اگر خانه نخریده باشید و اجاره پرداحت کنید، آنتالیا جز شهرهای گرون به حساب می آید. اما در غیر این صورت خیر.

  • چقدر پول ماهانه نیاز دارم تا زندگی راحتی در آنتالیا داشته باشم؟

بدون در نظر گرفتن احاره، برای یک خانواده دو نفره حداقل ماهی 9000 لیر می باشد.

  • خارجی ها باید مالیات پرداخت کنند؟

اگر خانه و ماشین خریده باشید بله، در غیر این صورت فقط برای زندگی کردن نیاز به پرداخت مالیات نیست. در زمان دریافت اقامت ترکیه پولی را به عنوان پول خاک پرداحت میکنید.

  • با توجه به هزینه ها آیا خرید خانه در ترکیه هوشمندانه است؟

بله، علاوه بر این که خرید خانه در آنتالیا یک سرمایه گذاری به حساب می آید، اجاره ها ماهانه در سالهای اخیر خیلی افزایش یافته و هزینه ی زیادی رو باید بابتش پرداخت کنید.

  • هزینه زندگی در آنتالیا کمتر است یا استانبول؟

استانبول نسبت به آنتالیا خیلی شهر بزرگی است و شاید برای اجاره کردن خانه تنوع بیشتری ببینید و بتونین با توجه به تعداد زیاد خانه ها قیمت کمتری را پیدا کنید. اما از نظر خریدهای روزانه با توجه به این که مارکتها قیمت مشابه ارائه میدهند تفاوتی وجود نداره. استانبول با توجه به وسعت شهر احتمال این که فاصله ی محل کار تا خانه بیشتر از آنتالیا باشه بیشتر است و این باعث میشه هزینه ی حمل و نقل شما بیشتر شه. به طور کلی باز هم به سبک زندگی شما بستگی داره.

  • هزینه زندگی در آنتالیا از شهرهای اروپایی ارزان تر است؟

طبق اطلاعاتی که گوگل در اختیار ما قرار میده هزینه زندگی در آنتالیا و یا ترکیه به طور مثال در مقایسه با لندن 150 در صد، ایتالیا 30 درصد، اسپانیا 50 در صد. فرانسه نیز 40 درصد ارزان تر است.

  • زندگی در آنتالیا ارزان تر است یا آمریکا و کانادا؟

هزینه زندگی در ترکیه 60 درصد کمتر از آمریکا و 50 درصد کمتر از کانادا  است. البته دوباره و دوباره تکرار میکنم که هزینه زندگی کاملا به سبک زندگی شما بستگی دارد.

  • آنتالیا برای بازنشسته ها شهری مناسب است؟

آنتالیا به دلیل آروم بودن یک شهر مناسب برای افراد با سن بالاست، شهری با ترافیک خیلی کم، آب و هوای تمیز، خانه های ویلایی خوش منظره که میتوان از زندگی در آن لذت برد. شما وقتی در پارکهای آنتالیا و یا ساحل قدم میزنید هم تعداد زیادی افراد کهنسال میبینید هم تعداد زیادی کودک و این از جذابیت های آنتالیا می باشد.

jhadminstate وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *