منوی دسته بندی

چگونه اقامت ترکیه 2022 را دریافت کنیم ؟

چگونه اقامت ترکیه 2022 را دریافت کنیم ؟

اقامت ترکیه 2022، ترکیه کشوری که از چند سال گذشته به قطب مهمی برای مهاجرت ایرانی ها تبدیل شده است. دریافت اقامت ترکیه 2022 یکی از دغدغه های ایرانی برای مهاجرت به این کشور می باشد. راه های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت دائم ترکیه 2022 وجود دارد که در این مطلب سعی می کنیم به صورت جامع و کافی به راه های مختلف آن بپردازیم.

وقتی در کوچه و خیابان حرف از مهاجرت می شود، اولین گزینه برای اکثر افراد ترکیه می باشد، دلایل مختلفی برای انتخاب این کشور وجود دارد که سبب می شود میزان تقاضای اقامت ترکیه برای ایرانیان روز به روز افزایش یابد.

چرا ترکیه مقصد بسیاری برای مهاجرت شده است ؟

نزدیکی فرهنگی:

از دلایل اصلی انتخاب ترکیه باید به نزدیک بودن فرهنگ اجتماعی مردمان دو کشور نام ببریم. اگر شما به کشورهای اروپا مانند آلمان، انگلیس و … مهاجرت کنید کامل شما به عنوان یک غریبه و عدم آسانی برای برقراری ارتباط با سایرین مواجه می شوید و افرادی که در کشور اروپایی هستند خیلی تمایلی به برقراری ارتباط با خارجی ها ندارند، مگر در موارد استثنا.

اما بر خلاف کشورهای اروپایی، در ترکیه این موضوع کمتر حس می شود، وقتی در شهر قدم بر می دارید کاملا نزدیکی فرهنگ مشهود بوده و می توانید در مدت زمان کوتاه دوستان جدید پیدا کنید و ارتباط خوبی با مردمان ترکیه در کوچه و بازار برقرار کنید.

زبان ترکی:

از طرفی دیگر ما در کشور عزیزمان ایران، هموطنان زیادی داریم که به زبان شیرین ترکی در شهرهای تبریز، ارومیه،اردبیل، زنجان و … زندگی می کنند و همین از نظر زبان ما را به کشور همسایه خود ترکیه نزدیک تر می کند.

درآمد و شرایط اقتصادی:

در شرایط تحریم، متاسفانه کشور ما از نظر اقتصادی در شرایط بسیار نامطلوبی قرار گرفت. این مساله باعث تورم بسیار بالا در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور شد. همین کافی بود تا بسیاری از جوانان برای اینکه شرایط بهتری را تجربه کنند به فکر مهاجرت بیفتند، از طرفی ترکیه شرایط ایده آلی ندارد اما در بخش هایی از نظر اقتصادی شرایط بهتر و امیدوار کننده ای داشته است.

به همین دلیل ایرانی ها به فکر مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت ترکیه به صورت دائم یا موقت افتادند. در چند سال گذشته، به خصوص از سال 1397 تاکنون شاهد رشد مهاجرت به صورت چشم گیری از ایرانی ها به کشور ترکیه بوده ایم.

نزدیکی مرز مشترک :

500 کیلومتر مرز زمینی مشترک می تواند یک عامل مهم برای حمل و نقل و مسافرت آسان باشد، وقتی می دانید می توانید سوار اتوبوس شوید و با گذر از چند شهر به کشور ترکیه برسید، قطعا این می تواند برای شما یک گزینه مهم تلقی شود.

درست است که ترکیه نمی تواند مقصد کاملا ایده برای افراد به حساب آید، اما با توجه به نزدیک مرز ها و ترددی آسان تر نسبت به کشورهای اروپایی در قاره ای دیگر، می تواند یک گزینه خوب محسوب شود.جالب است بدانید سفر زمینی از پایتخت ایران به پایتخت ترکیه ( آنکارا )  : 24 ساعت و در سفر هوایی از پایتخت های دو کشور به 1.5 ساعت تقریبی می رسد.

آیا اقامت رایگان ترکیه امکان پذیر است؟

خیر، هیچ کشوری به صورت رایگان اقامت به شما نمی دهد مگر اینکه از راهکارها و قوانین آن کشور برای دریافت اقامت تبعیت کنید که این قوانین را در ادامه به شما خواهیم گفت.

اقامت ترکیه برای ایرانیان از چه راه هایی امکان پذیر است ؟

اقامت ترکیه برای ایرانیان دارای شرایط و قوانینی است که در صورت تبعیت از آن ها می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.

دریافت اقامت از طریق سرمایه و ملک :

اولین چیزی که کشور ترکیه همانند سایر کشورها به آن اهمیت می دهد بحث سرمایه گذاری و دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک است. وقتی شما سرمایه ی خود را به کشور ترکیه منتقل میکنید، ترکیه به شما اجازه می دهد بر اساس میزان سرمایه تعیین شده از مزایای سرمایه گذاری بهره مند شوید.

بر اساس قانون 2022 اگر سرمایه شما معادل 250 هزار دلار آمریکا باشد و آن را به کشور ترکیه بیاورید و در ترکیه خانه، محل تجاری و … خریداری کنید و این موضوع مورد تایید کارشناسان معتمد این کشور قرار گیرد می توانید در زمانی بسیار کوتاه اقامت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

از دلایل مهمی که در سال های گذشته خرید ملک در کشور ترکیه از اهمیت برخوردار شده است و ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت یا سرمایه گذاری می کنند دریافت پاسپورت این کشور است.

پاسپورت ترکیه در میان سه پاسپورت برتر کشورهای آسیایی قرار دارد، در قاره آسیا امارات متحده عربی ( دبی )، گرجستان و ترکیه به ترتیب شرایط خوبی در دارند و وقتی پاسپورت این کشورها را دریافت کنید در بسیاری از کشورها می توانید بدون ویزا سفر داشته باشید که در این میان در حال حاضر ترکیه شرایط بهتر و آسوده تری برای سرمایه گذاری فراهم کرده است و همین دلیل بر استقبال مردم ایران به سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

نکته : در حال حاضر پاسپورت امارات متحده عربی ( دبی ) پرقدرت ترین پاسپورت جهان را دارا می باشد. حتی بالاتر ابر قدرت های جهان.

اقامت ترکیه از طریق کار:

شاید یکی بهترین حالت های مهاجرت به ترکیه باشد، اساسا وقتی شما به فکر مهاجرت هستید باید برای کسب درآمد خود در کشور هدف هم فکر کنید. با توجه هزینه ها زندگی در کشورهای دیگر به خصوص ترکیه فعالیت در یک شغل و کسب درآمد در آن می تواند مسیر دریافت اقامت و مهاجرت را برای شما آسان تر سازد.

متاسفانه شاهد این هستیم که ایرانی های زیادی در این کشور بیکار و یا شغل ثابت معتبری ندارند و اکثر آن ها یا رستوران ها و یا مشاغل سیاه فعالیت می کنند و عده ای کمی از همطونان وجود دارند که با مهارت خود در مکان های معتبر استخدام شده اند و از مزایای استخدام در شرکت ها بهره می شوند.

اقامت ترکیه از طریق کار یا استخدام در یک محل معتبر هم فال است و هم تماشا. شما می توانید کسب درآمد داشته باشید و زندگی در کشور ترکیه را برای خود آسان تر کنید و هم شرایط اقامت ترکیه از طریق کار برای شما سرعت بیشتری پیدا می کند.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج :

درسته به تنهایی ازدواج سختی های خود را دارد، اما اگر به فکر دریافت اقامت ترکیه هستید، ازدواج می تواند یک گزینه ایده آل باشد.نه تنها این قانون در ترکیه بلکه در تمام کشورهای جهان این قانون وجود دارد و ساده ترین روش مهاجرت است. که شما با یک شهروند آن کشور به ازدواج دائم بپردازید، این ازدواج پس از 3 سال پایداری تبدیل به اقامت دائم ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور خواهد شد.

البته اگر هدف شما از ازدواج دریافت پاسپورت و اقامت. هیچگاه پای در این مسیر نگذارید.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت:

ثبت شرکت، روشی مناسب برای دریافت اقامت موقت و دائم TURKEY است. البته این روش مشکلات خود را به همراه دارد و اگر صرفا برای دریافت اقامت می خواهید دست به ثبت شرکت بزنید به نظر گزینه مناسبی به حساب نمی آید، اما در صورتی که به فکر کسب و کار و فعالیت مستمر و مفید در این کشور هستید می توانید از مزایای دریافت اقامت از روش ثبت شرکت استفاده نمایید.

دریافت اقامت تحصیلی :

یکی از راه هایی که امروزه مورد توجه جوانان قرار گرفته است، مهاجرت تحصیلی است. مهاجرت همواره یکی از گزینه های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوان است که تمایل به ادامه تحصیل در کشوری دیگر دارند. برخی ها هزینه برایشان اهمیت ندارد و صرفا میخواهد تحصیلات خود در دانشگاه های معتبرتری ادامه دهند.

اما برخی دیگر به دنبال دریافت اقامت از طریق تحصیل هستند. در کشور ترکیه اقامت دائم از طریق داده نمی شود و صرفا می توانید در مدت زمانی که به صورت دانشجو در این کشور حضور از اقامت موقت دانشجویی این کشور برخوردار شوید.

نتیجه گیری:

به طور کلی روش های دریافت اقامت ترکیه به چند دسته تقسیم می شود، از جمله سرمایه گذاری،خرید ملک، دانشجویی،اشتغال، ازدواج و … که بخشی از این روشها برای دریافت اقامت و پاسپورت این کشور هزینه بر بوده و اگر سرمایه مناسبی در اختیار دارید می توانید از طریق خرید خانه و سرمایه گذاری های مختلف از طریق قوانین این کشور اقدام کنید تا سریع ترین زمان ممکن به هدف خود دست یابید.

و بخش دیگر روش هایی هستند که هزینه کمتر، اما زحمت بیشتری دارند. مانند تحصیل، اشتغال و … که شما اگر به صورت مستمر طی چند سال فعالیت خود را ادامه دهید میتوانید در آن کشور حضور داشته و در صورت اشتغال مستمر در مکانی معتبر به دریافت اقامت دائم این کشور فکر کنید.

مهاجرت خوبی داشته باشید.

jhadminstate وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *